ایستگاه رفته

گاهی تند٬ گاهی آهسته٬ هرگز نباید ایستاد

ایستگاه رفته

گاهی تند٬ گاهی آهسته٬ هرگز نباید ایستاد

گزارشگری که هرگز گزارشگر نبود

اسماعیل شریفات در بازی استقلال با خطای خشن بازیکن دونده سایپا مهر کرج روی زمین افتاد و به به خودش می‌پیچید. نیمکت استقلال که این اتفاق را دیده بود دست به اعتراض زد. احتمالا داور این صحنه را ندیده بوده. تیم سایپا مهر به کار خودش ادامه داد و بدون‌توجه به بازیکن روی زمین حریف دست به حمله زد. در همین حال شریفات بلند شد و لنگان‌لنگان از غیرت و تعصب خودش مایع گذاشت و ادامه داد تا تیمش ضرر نکند. سایپا مهر توپ را به لبه بالایی تیرک دروازه رحمتی زد تا توپ گل نشود. بعد از این بود که احتمالا کمک های داور به او اتفاق را توضیح داده بودند و او هم بازیکن سایپا مهر را اخراج کرد. من هنوز خبری نخوانده‌ام و از تلویزیون متوجه این اتفاق شدم اما آقای علی‌فرد،  گزارشگر بازی که در ورزشگاه آزادی حاضر بودند فرمودند: اسماعیل شریفات روی زمین بود اما بلافاصله بلند شد. آخه چرا کادر فنی تیم ها به بازیکنان یاد نمی‌دهند حتما نباید هر بازیکنی به زمین افتاد توپ رو به بیرون بزنند.

این در حالی بود که فصل گذشته تیم پیروزی و شخص علی دایی برای به بیرون نزدن توپ از سوی رسانه های کشور مورد انتقاد قرار گرفته بودند. آقای علی‌فرد با گزارش غیر فنی، مغرضانه و جانب دارانه بر حسب منافع‌اش (سلیقه شخصی) یکی از بدترین گذارش‌های تاریخ رادیو و تلویزیون ایران را اجرا کردند. 

ضمنن ایشان کارشناس داوری هم هستند. مجتبی جباری در آخر نیمه دوم توپی را به میله درونی تیرک دروازه کوبید تا توپ به طور مشکوک به زمین بخورد. از زاویه های غیرکارشناسی تشخیص گل شدن این توپ بسیار سخت  بود اما آقای علی‌فرد به سرعت تشخیص دادند توپ روی خط به زمین خورده و «انصافا گل نشد». بعد این اظهارنظر غیر کارشناسی و شخصی که داشتند، اشاره ای به کارشناسان داوری نکردند درحالی که رسم است و درست این است که آقایان گذارشگر قضاوت درست را به دست کارشناسان داوری بسپارند. 

از این به بعد اگر قرار باشد علی‌فرد گزارش بازی را انجام دهد، صدای تلویزیون را قطع می کنم و گزارش گزارشگر رادیو را با رله زودتر نسبت به تلویزوین (که آزار دهند است) گوش می‌دهم.


خارج از پست: همین پست را برای شبکه سه میل کردم و بعد سرور irib برای من خطا فرستاده که: 

Your message to <sima3@irib.ir> was automatically rejected
Quota exceeded (mailbox for user is full)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد