ایستگاه رفته

گاهی تند٬ گاهی آهسته٬ هرگز نباید ایستاد

ایستگاه رفته

گاهی تند٬ گاهی آهسته٬ هرگز نباید ایستاد

اسکار اصغر را از عرب، نایل و تورکست ببینید

جشواره‌ها می‌توانند آثار منتخب را با هیئت داوران انتخاب کنند یا اعضای یک گروه بزرگ به آنها رای بدهند. اسکار مانند بفتا و سزار ازجمله جوایزی است که آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک در هالیود به انتخاب اعضای خود این جایزه را اهدا می‌کند. اسکار از آنجایی مهم است که در هالیود یعنی بزرگترین تولید کننده فیلم و بیشترین میزان رای دهنده تخصصی از ملیت‌های مختلف را دارد. این 5767نفر از اعضای آکادمی هستند که صبح فردا به وقت تهران به اصغر فرهادی باید رای بدهند تا او تندیس طلایی را در دست بگیرد. اصغر فرهادی در اتفاقی نادر به عنوان فیلم غیرانگلیسی زبان نامزد بخش فیلمنامه این جشواره سینمایی هم شده اما به نظر نمی‌رشد این جایزه را ببرد. اسکورسیزی و وودی آلن نام‌هایی هستند که رقابت و در کنار آنها قرار گرفتن برای انتخاب در جشواره‌ای شاید خود بزرگ باشد. فیلم دیگر رقیب هم هرچه جایزه بوده به خود اختصاص داده. فیلم صامت «هنرمند» شانسی برای مارتین و وودی هم نگذاشته. اما در بخش فیلم غیرانگلیسی‌زبان اصغر فرهادی رقیب بفتایی خود را ندارد. «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» جدیدترین ساخته فیلمساز اسپانیایی پدرو آلمودوار است. در این فیلم آنتنی باندراس بازی کرده و این فیلم در دو جشواره مهم گلدن‌گلوپ و بفتا رقیب «جدایی نادر از سیمین» بود که در بفتا آرای بیشتری از انگلیسی ها به نسبت منتقدان خارجی هالیود گرفت. با معرفی شدن فیلم «نان» از اسپانیا برای اسکار، اصغر فرهادی دیگر سایه برنده سابق اسکار را بلای سر خود نمی‌بیند. البته او در جشواره‌های مختلفی با این کارگردان کاربلد اسپانیایی رقابت کرده اما حضور نداشتن او شانس بالایی به اصغر فرهادی می‌دهد. در نظر سنجی اسکاری سایت یاهو فیلم جدایی از 239301 رای با 96درصد شانس اول را دارد. اصغر فرهادی همچنین چند روز پیش جایزه سزار را در رقابت با لارس فون تریر به خودش اختصاص داده. این تحلیل‌ها به من اعتمادبه‌نفس می‌دهد که تیتری بزنم تا خبرِ از پیش برنده بودن جدایی بدهد.

فقط می‌ماند تماشای اسکار از تلوزیون و لذت شادی هم‌زمان با برنده شدن فیلم. برای تماشای مراسم اسکار ساعت5 صبح از روی عربست شبکه Fox Movies را بر روی فرکانس 11843 و با سمبلریت 27500 بگیرید. البته دو شبکه دیگر بر روی ترکست نیز این برنامه را پخش می‌کنند. 


NTV

Freq: 11892
SR: 27500
Pol: V


CNBC-E

Freq: 11054
SR: 30000
Pol: H


البته Fox Movies را هم بروی نایلست با فرکانس  11766 و سمبل‌ریت 27500 هم دریافت کنید. اگر دست رسی به پخش آنلاین دارید از لینک‌های زیر این مراسم را ببینید. 

نظرات 2 + ارسال نظر
سیما یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 16:09

ممنون از مطلب .متاسفانه هر دو لینک فیلتر شده هستند .شما برنامه دقیق اسکار را می دانید .از ساعت 2و 3 و 4 صبح با فرش قرمز شروع می شود ؟؟ساعت دقیق اعطا جوایز به قسمتهایی که فیلم ایران نامزد شده کی هست ؟
یه چیز دیگه .ان طرف قضیه هم جالبه .نامزدهای اسکار در جایی که جدایی نامزد شده هم زیاد خیالشون راحت نیست و برای خودشون رقیب مقتدری در جدایی می بینند .
هرچند به نقل قول یکی از نامزدها در خبرانلاین همینکه ادم نامزد اسکار می شه برنده است .

ساعت 2 یا 3 به وقت تهران مراسم فرش قرمز و ساعت 5 مراسم پخش میشه. از همین الان کانال فاکس برنامه های ویژه داره.

سیما یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 21:00

سلام
خیلی ممنون از ایمیل
امریکا کشور بزرگیه و ساعت یک سانی نداره .حرف
p
نماینده پاسیفیک و اوس انجلس هست و حرف
e
نماینده ایسترن و نیویورک و امثال هم
چون ما از لوس انجلس 11/30 ساعت جلوتریم
و قسمت اهدا جوایز 5/25 عصر اونها شروع می شه
پس برای ما چهار و 55 دقیقه صبح شروع می شه
و سه ساعت و 20 دقیقه هم طول می کشه .
در ضمن قسمت پرشو رو نشون نمی دن و از قسمت فرش قرمز شروع می کنند به پخش تصاویر
هرچند الان انقدر نویز هست که نگو . امیدوارم ان موقع بتونیم مراسم رو مستقیم ببینیم
باز هم ممنون
سیما
من اینو براتون ایمیل کردم که انگار به شما نرسیده و برای خودم پس فرستاده شد .برای همین هم اینجا براتون نوشتم .در ضمن متاسفانه فاکس ما که تا دیروز عین اینه شفاف بود کلا قطع شده .

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد